Vooorbergen

Klantgericht of patiëntgericht communiceren en werken

Wil je er alles aan doen om tevreden klanten te krijgen én te behouden? Tegenwoordig is optimale klanttevredenheid een voorwaarde voor succes. Wellicht loop je regelmatig tegen de volgende klantopmerkingen aan:

  • “Ik voel me een nummer.”
  • “Ik word niet gehoord.”
  • “Jullie nemen me niet serieus.”
  • “Jullie zijn ongeïnteresseerd.”

Dan is het tijd om hiermee aan de slag te gaan. Ontevreden klanten kun je veranderen in een tevreden klant! Daar gelooft Vooorbergen in en daar willen we jou ook in laten geloven. Dankzij coaching en training zetten we een verandertraject door, zodat jouw bedrijf klantgericht of patiëntgericht communiceert en werkt. Vooorbergen weet als geen ander hoe jouw klant/patiënt bedient wilt worden: dankzij meer dan dertig jaar ervaring met klantgericht en patiëntgericht werken.


DISC als basis voor coaching en training

Tijdens een traject van klant- of patiëntgericht werken gebruiken we de DISC-methode als basis. Dankzij een DISC-zelfanalyse krijg jij en jouw team inzicht in ieders gedrag, drijfveren en talenten. Samen analyseren en bekijken we de betekenis van de uitkomsten. Aan de hand hiervan én jouw klantcontact/patiëntcontact-vragen maken we een ontwikkelplan dat we stapsgewijs afwerken. Samen bewegen we naar resultaat.

Klantgericht of patiëntgericht communiceren en werken

Wat moet ik doen om mijn klanten écht blij te maken met mijn product of dienst? En hoe houd ik deze klanten vast? Of het nu gaat om een IT service desk, een hotelbalie, de polikliniek of een groothandel in bouwmaterialen: iedere organisatie wil klantgericht werken. Wilt jij van een zes naar een acht of zelfs een tien? Vooorbergen maakt een uitgebreid programma op maat én biedt tools om klanten of patiënten daadwerkelijk blij te maken en te houden. Deze blijvende verandering creëren we door afwisselend te coachen, trainen en monitoren. Dit leidt niet alleen tot meer tevreden klanten of patiënten, maar ook medewerkers krijgen meer plezier in hun werk.

Aanleidingen en thema’s klantgericht/patiëntgericht werken

  • Mijn omzet blijft achter op de verwachtingen
  • Klanten zijn tevreden, maar we behouden ze niet
  • Mijn medewerkers zijn moe van het klantcontact
  • Het aantal klachten groeit
  • Hoe verkopen we ons kwalitatieve, maar dure product?
  • Cross selling is een grote stap voor mijn medewerkers
  • Ik weet niet of we het wel goed genoeg doen
  • Ik wil graag het maximale voor onze klanten doen
  • De kwaliteit van de communicatie moet blijvend omhoog

 

Gedurende mijn periode als leidinggevende bij Achmea heb ik met veel plezier en resultaat samengewerkt met Rick om de commerciële en communicatieve vaardigheden van onze teams financiële diensten naar een hoger level te tillen. Rick heeft dit gedaan middels een doorlopende aanpak waarbij doelgroepgerichte training, follow up en interne coaching centraal stonden.

Tegelijkertijd hebben we een bruikbare checklist ontwikkeld om resultaten meetbaar, herkenbaar en transparant te krijgen. Het gevolg? Gestage groei in onze sales en retentie resultaten. Hiernaast is Rick een enorm sympathiek en warm persoon die op alle niveaus sterke relaties bouwt.

Remco Lamberts
Achmea

Wie is de coach/trainer? 

Ben jij op zoek naar een inspirerende coach, manager en trainer? Mijn naam is Rick Voorbergen en ik help je graag. Na een managementfunctie bij diverse bedrijven en afdelingen maakte ik de stap naar coaching en training. Inmiddels heb ik meer dan vijftien jaar ervaring met coaching én meer dan dertig jaar ervaring met klantgericht en patiëntgericht werken.

Ik ben een optimist die vastberaden en op een praktische manier zijn doelen bereikt. Dankzij mijn rustige uitstraling, empathie en luistervermogen zorg ik voor openheid, vertrouwen en verbinding.

Foto Rick